-
04-09-24 13:52
Sylvester Stallone
"Verjamem, da umetnik umre dvakrat. Prvič je to grozno—bil sem tam, ko telefon ni zvonil leta in leta ...
Ampak najpomembnejše je, da ne implodiraš.
Ljudje gredo z gore v dolino in se povežejo s tem temnim, plazilskim delom možganov ter se uničijo. Gledam to ves čas."***
"Dirkanje je zelo podobno svetu igralstva. Imate tekmece pred sabo in imate frajerje, ki so tam za na dolge proge, in imate ene druge tipe, ki ovirajo druge, ki se imenujejo stranski in karakterni igralci. Za isto stvar gre."
Akvarel naslikal: Milenko Kovačević
-
19-08-24 8:15
Alain Delon
"Igralec je poklic, profesija, ki se jo lahko naučiš, to je izbira življenjskega sloga. Igralec je osebnost, na splošno močna, vzeta in postavljena v službo filma s kombinacijo okoliščin."***"Sem igralec. Že leta se borim, da bi ljudje pozabili, da sem samo lepotec s čudovitim obrazom. To je težka borba, vendar jo bom dobil. Želim, da javnost spozna, da sem predvsem igralec, zelo profesionalen, ki uživa vsako minuto pred kamero."
-
18-08-24 18:14
Pere odgovarja takole:
Takole igralec Pere Eranović iz Splita odgovarja na vprašanja, ki sem mu jih zastavil nedavno tukajle. Njegov odgovor uvrščam v mapo "o igri, gledališču ...", ker se mi zdi, da sodi prav tja. (Fotka: Pere, po neki vaji, nekostumiran, nenašminkan, nerazpoložen ;-), foto: sms.)Dragi moj Samo M. Strelec.Prvo ti se ispričavam što odgovaram dva tjedna kasnije. Nosilo me na sto strana, pa evo ti i sad pišem s broda, na povratku s Visa gdje sam sinoć igrao predstavu.Hvala ti na ovome osvrtu, na ovoj opservaciji našega rada, moga rada i mene kao glumca.Bio mi je užitak čitati ovo o sebi i ostao sam pomalo zatečen tvojom sposobnošću da registriraš neke stvari za koje sam bio uvjeren da su oku nevidljive. I zatečen i oduševljen u isto vrijeme i čvrsto vjerujem da je to stvar tvoje prokušanosti; i one kazališne i one ljudske. Imaš život!Hvala ti na svemu što si dao svima nama i Bogu Hvala pa sam dobio priliku da tebi kao režiseru osvježim taj pogled na ovo što radimo i da to napravim dobro i kako treba.Kada ogolimo svu romantiku oko našeg poziva, ovo ostaje zanat. Zanat koji ima svoja pravila struke i koji traži disciplinu.Za mene je moj odnos prema radu ovisan o duhovnosti i sve što dajem na tim daskama mora imati svoje uporište u toj vertikali prema Nebu. To mi je nekako najsigurnije i tu najlakše vidim jesam li pošten prema sebi, prema poslu i prema kolegama.Upravo sam u tome naučio da u ovome "poslu" nema usporedbe s drugima.Jedina je moralna obveza uspoređivati se sa samima sobom u odnosu na to kakvi smo bili jučer.Eto, to ti je moja radna filozofija.A kada nešto zanatski dobro zdjelamo i kada znamo da je dobro napravljeno, onda lako možemo pričati o umjetnosti.Ja sam ti tu malo klasičniji tip;Ne vjerujem u suvremeni teatar kriticizma jer on najčešće ne govori jezikom ljubavi. A u kazalištu govoriti o mržnji ne koristeći jezik ljubavi jest pucanj u prazno.Tek se jezikom ljubavi može donijeti riješenje. Ili barem prijedlog istoga. Sve drugo je ideološki teatar.A povratak kanonu je, mislim - siguran put; novi stilovi i suvremena rješenja u suigri s kanonskim načelima dobrog, istinitog, korisnog i lijepog dovest će sigurno do velikog kazališnog preporoda. Onda će to zaista biti sloboda i kazalište za sve.Evo, ovo sam ti napisao jer si želio neki moj osvrt na sve skupa.Šaljem ti zagrljaj i javim se ako me put nanese kroz tvoj kraj. Obećavam. I hvala još jednom
Pere Eranović
-
24-04-24 9:55
Benjamin Henrichs, o kritiki/h
Brez brezobzirnega poguma igralcev, vedno znova tvegati vse, bi ne imeli mi, kritiki, več česa reči.
Foto: Jaka Varmuž. Gledališče Koper, sezona 2023/24. Karsten Dusse - Bernd Schmidt: "Moriti čuječe".
Na fotografiji: Luka Cimprič, Anja Drnovšek in Igor Štamulak.
-
23-04-24 8:23
Luc Bondy, o politiki in gledališču
Politika in gledališče sta si zato tako blizu, ker gre za dve različni obliki teatralnosti.
Foto: Jaka Varmuž. Gledališče Koper, sezona 2023/24. Karsten Dusse - Bernd Schmidt: "Moriti čuječe".
Na fotografiji: Igor Štamulak in Luka Cimprič.
-
22-04-24 6:54
Anonimus 2
Igralska kariero je moč razdeliti v tri poglavja:
»Kdo pa je ta?«,
»To je ta!« in
»Madonca, a ta je še živ?«
Foto: Jaka Varmuž. Gledališče Koper, sezona 2023/24. Karsten Dusse - Bern Schmidt: "Moriti čuječe".
Na fotografiji: Anja Drnovšek in Luka Cimprič.
-
18-04-24 17:33
Johannes Schuetz
Predstava, ki ne funkcionira tudi v poskusni dvorani, nima smisla.
Vse drugo so samo prodajni triki.***
(Johanes Schuetz je nemški gledališki scenograf in režiser.)
Foto: Jaka Varmuž. Gledališče Koper, sezona 2023/24. Karsten Dusse - Bernd Schmidt: "Moriti čuječe".
Na fotografiji: Anja Drnovšek in Luka Cimprič.
-
12-01-24 9:45
Edward Albee
Če gledališča ne zapustimo drugačni, kot smo stopili vanj, smo vrgli denar stran.
Edward Albee na Wikipediji.
-
11-01-24 9:36
Juergen Gosch
Imam samo to pravico, da se z besedili ukvarjam izključno, če se je svet v letih, ki sem jih preživel, naložil vame. O tem svetu mislim, da je edino, kar imam na voljo, za moje srečanje s tekstom. In v uprizoritvah se mora odražati kaj od tega sveta. Hkrati od sveta, ki ga nosijo v sebi igralci.
***
Juergen Gosch je bil ex-vzhodnonemški režiser, ki je v 70-ih letih vodil Schaubuehne am Lehniner Plazt v Berlinu. Potem pa se je za dolga desetletja umaknil in se samo še igral z vnukom na otroškem igrišču (je nekoč nekje zapisal). Okoli 2010 je spet intenzivno režiral. Pislal sem mu, če mu lahko pridem volontersko asistirat (ravnokar je delal v DT v Berlinu). Bil bi mu z veseljem medhen-fur-ales kot se reče. Dobil sem odgovor gledališča: "Gospod Gosch je večraj umrl. Vaše pismo bomo predali svojcem."
Foto: Še ena maska slovenskega ak. slikarja Jirija Bezlaja (z razstave ob avtorjevi pregledni razstavi v Mestni galeriji v LJ.)
-
06-01-24 16:14
Detlef Brandenburg
Da bi gledališče bilo usidrano pri ljudeh mesta, potrebuje ansambel: potrebuje umetnike, ki živijo v tem mestu, ki sodelujejo pri mladinskem gledališkem klubu, ki lahko gledališče ponesejo v šolo, ki so ukoreninjeni v socialnem okolju, ki so občinstvu na razpolago. In da gledališče razen ob premieri ni mrtvo, potrebuje repertoar, ki je sposoben ponuditi raznovrstnemu občinstvu program različnih dimenzij. Potem gledališče ni "event", temveč šola zaznavanja, svobodno polje zametkov svetovja, laboratorij medčlovškega eksperimentiranja s čisto konkretnim referiranjem na konkretno okolje, forum družbenega skupnostvovanja. Takšno gledališče od občinstva zahteva tudi poznavanje umetniških zakonitosti igre, vajo v uporabi inštrumentov gledališkega laboratorija, kar je v komercialnih "event-produkcijah" le redko. Zato je gledališče brez ansambla in repertoarja komaj v stanju izpolniti tisto družbeno funkcijo, ki jo gledališče v Nemčiji še zmeraj čuti.
Detlef Brandenburg
D. Brandenburg (1964 - 2022) je bil dolga leta urednik revije "Nemški oder", ki jo izdaja Združenje nemških gledališč. Vsebina je iz leta 2010, ko je v Nemčiji potekala živa debata o tem, ali so gledališča z ansambli potrebna, ali bi bili dovolj samo projektni teatri, z nestalnimi igralci (najetimi za eno "storitev"), ali je smiselno zlivanje in združevanje ansamblov in gledališč različnih mest ipd. D. Brandenburg je odločno posegel v debato z zgornjo mislijo.
.**
Fotko sem naredil leta 2020 na pregledni razstavi akademskega slikarja Jirija Bezlaja v Mestni galeriji Ljubljana ob njegovi sedemdestletnici.